Hej igen!

Ja då var det mer än 1 vecka sedan jag sist skrev... och jag tror att alla vet varför! Bettan har sumerat det bra! Men men livet får suga för ett tag och som jag ser det så kommer livet gå vidare med eller utan A-grupps avancemang! "Life goes on" helt enkelt!

Mitt liv och som så många andras bygger på att spela basket, något som har varit en dröm sen jag började spela! Att få spela som proffs är ett otrolig utmaning inte bara basket mässigt utan även personligt... Man ska från att vara hemma i trygga Sverige där allt nästan finns servera, helt plötsligt kunna ta vara på sig själv i ett främmande land där ingen knappt kan prata engelska, utan man bara får svaret "VA? KAN DU INTE PRATA SPANSKA?" 

Men nu är jag på plats i min klubb Rivas Ecopolis, som ligger utanför Madrid i sin lilla egna "stad" Rivas-Vaciamadrid.. En liten "stad" som har de mesta man behöver. Går jag tvärs över gatan kommer jag till ett stort shoppingcenter som har allt! Mat, bio, bowling, shopping..... Ja de mesta alltså! Tillbaka till basketen iaf!

Jag har vart här i 4dagar nu, hunnit med 3 basketpass, 2 fyspass, 1 skottpass och 1 träningsmatch! Hittils känns allt bra! Matchen gick sådär men med tanke på att jag bara hade varit här i 2dagar så ska man nog ändå inte klaga allt för mycket! Allt är nytt, nya spel och nya tankesätt.... Något som kan ta lite tid!

Men nu är det dags för basket på TV.... Spanien - Frankrike,, ska bli mycket intressant att se!

Ska bli bättre på att skriva!

Hey Baberiba då!
#9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0