KoS

Stockholmsturnén fortskrider! Idag väntar träning med 08 Stockholm HR. Bäst man slänger alla fördommar, slutar vuxenmobba Nina Risto och tar sit ansvar som vuxen förebild. Alla klubbar borde syssla med så fina saker som mänskliga rättigheter.


Träningen med Vikingarna igår var helt okej och rolig. Tyvärr missade jag det välomtalade träningspasset dagen innan då Jurgita visade sig vara smått besatt av att slajda, vilket är helt okej såhär under försäsongen! Men lite knasigt hur före detta spelare får en helt ny bild av sporten när de övergår till att bli coacher. Jurgita har enligt min åsikt varit för smart och rutinerad för att någonsin behöva slajda. Mej oj gott folk, om Ni visste vilken fin form och snabba fötter den kvinnan har när hon vill! Mina två år i Solna har kryddats med härliga 1- 1 fejder där varken Jurgita eller jag har vikt ner oss en tum. Hennes fantastiska hoppskott är ett vedertaget begrepp, och när hennes litauiska händer är överallt och hennes omplåstrade fötter alltid lyckas håll sig framför mig är det inte mycket att göra. Sammanfattningsvis kan man säga att det kändes väldigt tryggt att springa flätan med mina gamle lagkamkamrater.


Alldeles snart är det dags för Härdan att visa upp sina ledaregenskaper. Som ensam domare i Kampen Om Stockholm väntar jag mig ett bra pass. Eventuell vinnare presenteras senare. Efter träningen bär det av hem till Norrköping igen för man vill ju inte missa herrarnas match mot Slovakien! Dessutom måste jag packa väskan till Estland. Tjohoo!


Ciao for so long

#10


Tack Tina- fina och Johan för bed n' breakfast! Jag beslutade mig efter mycket om och men för att lämna kvar det fina nattlinne. Tänkte att Johans mormors mormor kanske ville ha tillbaks det någon dag.


Kommentarer
Postat av: Johan

Det där farmorsnattlinnet kunde du gott behållit. =)

2009-08-19 @ 17:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0