Basketkul

Gårdagens vinst kan inte beskrivas på annat sätt än övertygande. 118- 35 är kanske siffror som inte ska vara möjliga i en landskamp... Men det är viktigt att inte glömma bort att vi har som målsättning att nu närmast gå upp till A- gruppen, och då ska skillnaden vara så här stor! Vi har nu klart och tydligt visat att vi inte har något att göra i B- gruppen.

Utklassningen fick tankarna att flyga tillbaka till sommaren 2007 när vi spelade mot Tjeckien i tre matcher. Vår dåvarande coach Milan Veverkas hade drabbats av hjärtproblem, vilket förmodligen inte blev bättre efter att ha följt den TV- sända matchen ifrån sjukhussängen.

Anna Barthold fick agera coach i 20 minuter innan Peson bokstavligen kom inflygandes. Vi spelade med vår stora lineup, där 186cm höga Kadidja Andersson fick gå som trea och mina då 185cm som tvåa. En hyfsat imponerande storlek på en svensk backcourt! Tjeckien kontrade med att placera ut fyra jättar runt mittcirkeln. Jag matchades upp mot en 193cm lång shoting guard som helt klart tog mig till skolan. Jag visste inte om man skulle skratta eller gråta. Efter två ganska bra minuter så var matchen förlorad. Match två och tre blev var bättre men klasskillnaden var ett faktum. Milan återhämtade sig tack och lov, likaså kom vi över traumat, och sommaren kunde fortsätta.


Det var två år sedan, och mycket har hänt!! Jag skulle mer än gärna ta mig an tjeckerna redan idag i ett försök på revansch. Vi har inte riktigt blivit testade den här sommaren och vi vet egentligen inte hur långt vår yttersta kapacitet sträcker sig. Men snart spelas våra två play off- matcher, sommarens höjdpunkt och det vi har väntat på! Formtoppen smyger runt hörnet och atmosfären i laget blir allt mer laddad. Gårdagens match blir ett perfeft avstamp inför den tio dagars långa perioden som ska sätta punkt för sommaren! Nu väntar bara två dagars hård träning på hemmaplan och en helt ledig helg innan dess.  


Stor kram till världens bästa Pisto och hennes fot. Vi håller alla tummarna för att magnetröntgen kommer gå bra! Ska bli spännande att se om Du tar över ledningen i tävlingen om världens fulaste fötter. Jag har blivit alltför bekväm och tagit segern för givet. Men en fet, blå fot kanske vinner över en avliden tå... Så fort jag får chansen kommer jag dock erbjuda en härlig fotmassage <3


#10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0